Loading...

Стратегическо развитие, успешен образователен модел и визията за бъдещето на СофтУни с Иван Ненков

Стратегическо развитие, успешен образователен модел и визията за бъдещето на СофтУни с Иван Ненков

Иван Ненков е един от тримата основатели на СофтУни, който от години насам заема ролята на CEO в компанията. Той стои зад редица ключови процеси - от управление на бизнес отношенията, маркетинг, продуктовото развитие, финансово планиране, бизнес и стратегическо развитие на СофтУни. Основна фигура е и зад изграждането на организационната структура на компанията, която днес включва близо 100 служителя.

Днес ще ни разкаже повече за образованието, инициативите, работата и развитието на СофтУни. Вижте интригуващото интервю, което проведохме с него:

Сподели с нас защо се насочи към промени в сферата на образованието?

Образованието е сферата, която ще определи бъдещето на следващите поколения и това на България. Според нас тази сфера е от най-силно стратегическо значение за страната ни, още повече имайки предвид и високия интелектуален потенциал, който имат българите. Огромна е и добавената стойност, която би могла да бъде създавана за страната ни, чрез една добре подготвена дългосрочна стратегия за развитие на образованието.

СофтУни е само един пример за това какви резултати бихме могли да постигаме, ако се работи в правилната посока. След създаването си, СофтУни успя да даде професия и работа на хиляди българи в сферата на информационните и дигитални технологии, които днес ефективно допринасят за икономиката в страната ни. Вярваме, че това може да бъде постигнато и в останалите сфери, които също страдат от недостиг на подготвени и качествени кадри.

Разкажи ни малко повече за инициативите зад СофтУни?

През последните 6 години СофтУни еволюира и се превърна в организация, която предоставя достъпно и качествено образование не само в сферата на софтуерното инженерство, създавайки успешни софтуерни инженери, чрез добре познатата на всички инициатива Software University. СофтУни вече няколко години развива и други успешни инициативи, през които през последните години преминаха огромен брой обучаващи се, реализирайки се успешно в професионален план.

SoftUni Digital е академията, която създава успешни дигитални маркетинг експерти, предлагайки първата цялостна професионална програма по дигитален маркетинг в България.

SoftUni Creative е инициатива, която изгражда графични и уеб дизайнери, UX експерти, digital creative експерти и др., предоставяйки възможност за обучение в различни професионални направления в областта на дигиталните визуални изкуства.

Общото между трите инициативи е, че са насочени към изграждане на реални практически умения, търсени на пазара, придобивайки цяла професия, а също така курсистите имат възможност да се обучават от най-разпознаваемите и успели експерти в България.

Разбира се, помислили сме и за най-малките, чрез академията за иновации, програмиране и дигитални уменияSoftUni Kids. В обученията приемаме деца от 1 до 6 клас, развивайки техните дигитални компетенции и технически умения, чрез методика, която също така набляга над развитието на техните личностни качества, като работа в екип, презентационни и комуникационни умения, решаване на проблеми и др.

Най-новата ни инициатива са казва SoftUni Svetlina – първата частна гимназия за дигитални умения в България, която вече след своя втори прием обучава над 140 ученика в 8ми и 9ти клас.

И не на последно място е фондация „Софтуерен университет“, чрез която извършваме редица благотворителни инициативи, целящи да подкрепят и подпомагат развитието на образованието в България.

Какъв е проблемът, който всички тези инициативи разрешават заедно?

Смятам, че обществото като цяло (и най-вече работодателите), осъзнават проблема с дефицита на подготвени кадри, особено осезаем в една растяща и развиваща се икономика. ИТ е секторът, който от години е водещ по ръст в икономиката ни, като вече всички гледат на него като стратегически важен за страната ни. Бъдещето на този сектор обаче е изцяло зависимо от достъпа до качествени кадри от страна на работодателите, а е очевидно, че университетите не са подготвени и по-скоро са неспособни да отговорят на това търсене на кадри и бързо променящата се среда.

Именно поради това се създаде огромната пропаст между образование и бизнес, която е особено очевидна в ИТ сектора. Преди 6 години на пазара се появи СофтУни, имайки целта да изгради мост между традиционното образование и компаниите, нуждаещи се от кадри, и следвайки посоката, да подпомогнем пряко ръста на сектора на информационните технологии в България, превръщайки страната ни в Силициевата долина на Европа.

Днес, 6 години по-късно, на пазара почти не са останали компании в сферата на информационните и дигитални технологии, в които да не работят кадри, преминали през обучения в СофтУни. Щастливи сме, че успяхме да изградим толкова успешен образователен модел, който се превърна в отлично решение за проблема с дефицита на кадри в ИТ сектора.

Какво стои зад работата на СофтУни?

През годините на еволюция на организацията, СофтУни се превърна в пример за успех, качество и прогрес. Зад хилядите проведени обучения и успешно реализирани кадри, стои една стабилна организация, с добре развита организационна структура, с ясни роли и функции, както и ефективни процеси. Служителите в екипа ни се доближават вече до ключовата цифра 100, като тук не включваме преподавателите, които са експерти от индустрията.

Този екип е организиран в 10 различни отдела, които отговарят за функции като образование, маркетинг, финанси, човешки ресурси, клиентско обслужване, софтуерна разработка, бизнес развитие, техническа поддръжка и други. Голямо предизвикателство през годините бе това да съумеем и да развиваме организационната структура със скоростта, с която оползотворявахме пазарния ни потенциал.

Относно образователната ни методология, която следваме още от началото, тук е достатъчно да споменем „учене чрез правене“. Нашият фокус винаги е бил в това да превръщаме теоретичните познания в реални практически умения, които са така нужни на бизнеса. Обученията ни са съпътствани от много практика, работа по реални проекти от бизнеса и разбира се - преподаватели, които вече са минали по този път и притежават необходимия know-how, който предават на студентите. Основен фокус при нас е това да изграждаме професионалните си програми изцяло според уменията, които се търсят от работодателите, стремейки се учебните ни планове да са пряко отражение на нуждите на бизнеса.

Каква е визията на СофтУни за бъдещето?

Разбира се, ще продължим да следваме посоката в създаването на успешни български кадри в сферата на информационните и дигитални технологии, които намират реализация в страната ни. Вярваме, че това е път към по-добро бъдеще за България и може да се направи още много в тази посока. Вярваме, че образователния модел на СофтУни вече е на световно ниво и ще се превърне в работещо решение и за много други пазари, освен българския.

Именно затова, гледайки напред в бъдещето, сме уверени, че ще реализираме СофтУни като глобална организация в сферата на образованието и дигиталните технологии, привличайки все по-голямо внимание и интерес към ИТ сектора в България. Вярвам, че страната ни разполага с изключителен талант в дигиталните науки, чийто потенциал би могъл да бъде развит дотолкова, че България да стане предпочитана в цял свят дестинация за инвестиции в сферата на новите технологии.

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.