Loading...

Първи стъпки в тестването на софтуер

Първи стъпки в тестването на софтуер

Тестването на софтуер се превърна в една от най-желаните сфери за развитие, тъй като много хора я виждат като бърз път към реализацията в IT областта. Към т.нар. QA непрекъснато се насочват както напълно начинаещи, така и вече доказали се специалисти, които търсят нови възможности и хоризонти за развитие. По повод предстоящия курс QA Fundamentals – март 2022, ще разгледаме тестването на софтуер по-отблизо, ако искаш и ти да навлезеш в IT света, но не като програмист.


В курса ще се запознаеш с основните концепции на осигуряването на качеството на софтуера, а към края ще открехнеш и вратата към автоматизацията. Ако все още не си съвсем сигурен какво те очаква като QA специалист, или откъде да започнеш, нека видим заедно!

Ръчно тестване и защо да започнеш с него?

Вероятно и ти си завладян от лъскавите възможности на автоматизираното тестване. Но истината е, че сто процентова автоматизация не е възможна. Не съществува инструмент за автоматизация, който напълно да елиминира необходимостта от човешка намеса. Човекът е този, който съблюдава процесите, за да се избягват забавяния и грешки.


Затова и умения за т.нар. manual testing са императивни и отправна точка за почти всички QA специалисти. При него не използваш никакви инструменти за автоматизация, затова и не са ти необходими познания за тях. Вместо това разчиташ на различни техники за тестване.


Крайната ти цел е да откриеш има ли очевидни дефекти, които пречат на софтуера да работи добре и според очакванията. Изчерпателното тестване не е възможно, но е възможно оптимално тестване. С други думи, да намериш колкото се може повече дефекти.

Етапи на тестването

Според това какво искаш да постигнеш, какво трябва да тестваш и в кой етап от софтуерната разработка се случва тестването, различаваме няколко етапа в процеса, които ще спомена с няколко думи:

  • Component testing – тестовете на ниво градивна единица обръщат внимание на различните компоненти на един софтуер. В общия случай, този тип тестване се извършва от разработчика, написал кода. Примери за дефектите, които се търсят, са грешен код или логика, или грешни функционалности.
  • Integration testing – при тестовете на ниво интеграция изхождаш от допускането, че вече е осъществено тестване на компонентите, и фокусът е върху работата на софтуера след събирането на компонентите. Т.е. дали си взаимодействат правилно.
  • System testing – тестовете на системно ниво се фокусират върху системата като цяло, какви са възможностите ѝ, какво е поведението ѝ по време на изпълнение на задачи и т.н. Тяхната цел е да установят какви дефекти може да срещнат настоящи и бъдещи потребители.
  • Acceptance Testing – това е последната стъпка преди внедряването на софтуера, или т.нар. приемни тестове. При тях се осъществява срещата между поведението на системата и очакванията на клиента. Целта е да се установи дали софтуерът и системата работят непосредствено преди да се пристъпи към същинската експлоатация.

С всички нива на тестването на софтуер ще се запознаеш по-подробно в курса QA Fundamentals. Не само това, ще разгледаш различните видове тестове и кои са подходящи в различните нива, а също така ще овладееш и различни техники за софтуерно тестване. Когато откриваш дефекти, ще се научиш и да ги описваш, освен, че ще трябва да ги докладваш.


Ако искаш да научиш дори повече за света на софтуерното тестване, не се колебай да се запишеш за курса QA Fundamentals – март 2022 ето ТУК. Започваме на 7 март!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.