Идеята зад условието на отборния проект по DB && DB apps
Гледам го и му се мая на условието на тоя отборен проект, още от деня в който излезе, през курса по бази данни, когато нямахме и 1% знания за това как даже да го почнем проекта.
Минаха защитите и ми се иска да си споделя мнението около идеята зад условието, тъй като мисля, че то не е адекватно и за следващия випуск би било хубаво да е нещо различно.
Според мен условията за отборни проекти трябва да са атрактивни. Хората имат желание да работят по отборни проекти заради атмосферата и опита, но тъй като това е нещо, за което не им се заплаща, то тогава не им е все едно за какво точно работят, а търсят нещо атрактивно, техния дрийм джоб.
Идеята с игричките през 1во ниво и ООП беше добра. Една голяма част от хората си мечтаят да правят игри, на други им е забавно, а трети са ентусиазирани покрай останалите. Апликейшъните по JS Apps и PHP също до някаква степен бяха добри, тъй като някакви албумчета и форумчета сигурно са тръпка на доста хора, от като са видели че съществуват такива неща в онлайн пространството.
И изведнъж дойде ВЕРИГА СУПЕРМАРКЕТИ. Не, не си мечтая да работя във верига супермаркети, дори и в IT отдела. Задачката е преливайте от пусто в празно, щото шефа на магазина искал репорти, ама ги иска така, ама иначе, ама... майната му на шефа :) Сигурен съм, че има хора на които им е харесало, но не съм убеден (?) че на масата им хареса. Можеше дори и в този смисъл да е условието но да имаш някакъв сторилайн. Ако трябва да съм честен до последно нямах желание да измисля сторилайн, камо ли да си напълня базата с каси бира и шоколади нестле. През целия отборен проект го карах с Product 1, Sale 1, Product 2, Vendor 3...
Според мен сторилайнът е важна част от условието - можеше да сме примерно управители на верига магазини и да трябва да изкарваме проекции колко ще сме на печалба в следващото тримесечие или нещо от сорта. Въпреки, че data analytist-ите са добре платени и обикновено големи гурута, на редовия бъдещ проограмист това все още не му е dream job-а и му трябва време да порасне в тази насока. Според мен това трябва да се вземе предвид.
Не искам да говоря от множествено число, че току-виж се появили всички от курса да кажат колкото много им е харесал проекта, но моето лично мнение е, че не се почувствах ентусиазиран от условието.
Технически пък задачите изискваха конкретни неща, които някои хора даже не са чували. Как някой да генерира XML Report като даже не е чувал какво е XML? Говоря сериозно, наш колега ми каза, че си е нямал идея какво е XML и го разбирам. Абсурдно е напълно начинаещи да ги накараш да разберат какво е XML, а после и да започнат да работят с него и то в някакъв език за програмиране. Лекцията за XML беше доста късно. А де факто генерирането на този репорт е за начинаещите в отбора, за да могат напредналите примерно да се занимават със зип-а и екселите или оракъла. Де факто XML report-а звучи като 5 реда код, но е нещо напълно ново за хората и съвсем естествено изолира хората без предварителни знания.
Вярно, че и примерно по РНР форума трябваше да има логин и регистрация, ама не ни беше казано "ползвайте MSSQL". Кой както се усети и намери за добре. Един ще ползва база щото е разбрал че има такова животно и как да го ползва, друг ще ползва файлчета, трети кукита и като затвори браузъра вече няма юзъри и постове :) Но всеки ще си намери неговия начин. Тук спецификите в технологиите бяха големи.
Яна,
Благодаря ти за мнението.
Зачекнала си повече техническата част, от колкото същественото, за което смятам че трябва промяна за следващия випуск.
За техническата част сама каза, че си отделила 3 дни за XML-a :) Ами да представи си един отборен проект, в който ти имаш да направиш XML-а, друг има да направи Excel-ите, трети Mongo-то ... ами на всеки сложи средно по 4-5 дни и няма време за архитектура, но това не е проблем де. И аз харесвам да си човъркам мозъка с нови неща, от моята камбанария в отборния проект да има само нови неща не е проблем. :)
Да се върна на същественото. Тръгнах да чета абзаца по случая и още в началото ми се наби следното "Как да правим игра, като учим бази данни.". Надявам се не си сериозна с това изречение? Игрите, които сме правили по другите проекти са несериозни. Те нямат персистънс. Коя игра си виждала да е така? Играла ли си да речем ... CS? Влизаш в някой сървър и какво - не виждаш всички с 0 убийства, защото сега си влязла и в паметта на компютъра ти не се пази нищо, а ги виждаш с прогреса им до момента, нали? Къде мислиш че се пази всичко това? В някакъв вид база. Има допълнителни модули за top15, статистики по оръжия и прочие, които от къде им се вади статистиката? От база. Май при тях е файлова, което е още по-голямо разнообразие.
Even more - XS-Software, фирмата партньор на SoftUni, ако не си играла техни игри, то поне сигурно си разглеждала продуктите им. Тези MMO RPG-та са пълноправни DB Application-и. Някаква огромна заблуда е, че базите данни се ползват САМО за подобен род апп-ове като този от отборния проект. Което е голям проблем и води до изречението "Може да е скучно за някои - еми, няма да се занимават с бази данни след СофтУни.". Т.е. подобно условие на проект остава впечатление у хората, че базите данни се ползват само за такава материя, и ако не ти харесва - не се занимавай с бази данни. Което е далеч от истината.
Затова смятам, че трябва условието да се промени така, че да видят хората, че DB Application е много повече от преливане на пусто в празно. Говориш за практическа насоченост, но такава проектът далеч не покрива. Много малко от нас ще станат data analytist-и.
Широкоспектърност, това е :)
С уважение,
Иван
Здрасти, Ванкаа :)
С тоя ти коментар съм напълно съгласна.
Цитатите от моя отговор, които си посочил, само показват още колко съм неориентирана в средата и напълно подкрепям този ти коментар. Всъщност като писах това за игрите и базите данни не се и замислих много. Не съм размишлявала много по темата какво може да се даде за тиймуърк и какво е добре да се даде - нямам опит, на който да стъпя. Ти, от друга страна, имаш този опит и е чудесно, че го впрягаш в това да подобриш качеството на обучение в СофтУни. Даваш хубави идеи. Повече хора като тебе да има :)
Да обобщим - съгласна съм, че objective-а на екипната работа може да се промени. За това, че нещата са нови и са трудни - не съм съгласна, според мен е о.к. както е сега.
Поздрави!