[Уеб анализ] - Кода за проследяване за Google Analytics. Защо не във "FOOTER"!
1. Може ли кода за проследяване на сайт да се поставе във футъра вместо HAED тага на всяка страница?
2. Ако все пак проследяващият код е поставен във футъра, как това ще се отрази на показваните резултати от Google Analytics?
За информация, аз съм включил проследяващия код във футъра на моя сайт, защото това е еднократно действие, тъй като футъра присъства на всяка страница от сайта и е един и същ. Така избягвам включването във всеки HEAD на съществуващи или при създаването на нови страници. Като гледам резултатите които получавам и това, което видях от лекцията "Уеб анализ" , мисля че резултатът е идентичен.
Ще се радвам да науча и други мнения по въпросите.
Здравй Габи,
Имам питане и за Google Keyword Planner - въобще не мога да стиган до него. Отваря ми се направо Google AdWoords с четири точки в горната част на екрана: 1- Всичко за фирмата Ви 2- Първата Ви кампания 3- Таксуване 4- Преглед освен тях нямам нищо друго за избор. В Google AdWords влизам с моя Google профил и въобще не мога да открия Планера. Този екран, който показаха на лекцията аз въоще не достигам до него. Ако ти е възможно дай съвет. Благодаря.
Привет Ивелин,
За да използваш Google Keyword Planner ти тряба AdWords профил, който не е задължително да е активен, но трябва да се регистрираш (на лекцията Калина се вписва автоматично в своя профил и не минава през тази стъпка). При въпросния екран, който ти се появява е по-добре да избереш "Пропуснете указанията за настройка", иначе ще те преведе през стъпки за създаване на първата ти рекламна кампания :) След като създадеш своя профил може да откриеш Keyword Planner в менюто "Инструменти".
Поздрави!
Здравей Габи,
Направих така както ми пепоръча в писмото от 28.05. и сега ползвам Google Planner. Благодаря.
Сега имам друг въпрос свързан с вашата лекция. Колегата ти показва в началото как с Tag Manager може да се добави кода от аналитикс в сайт, като по начина по който е показано, аз разбирам, че той автоматично се включва към всички съществуващи страници. Когато се създават нови, продължава ли проследяващия код да се включва автоматично и към тях? Моля да ми отговориш да ли съм разбрал правилно. Ако това е така, тогава мога да ползвам схемата и да си закача проследяващия код с Tag Manager, защото сега съм го закачил във Футъра на сайта (беше по лесно от прикачането към всяка страница).
Привет Ивелин,
Много се радвам, че съм помогнала :)
Относно следващия въпрос: добавянето на проследяващия код на Google Analytics става за всички страници, точно такто Виторио показва в лекцията. Уловката тук е че трябва да имаш кода на Google Tag Manager на всяка страница, като той се добавя непосредствено след отварящия <body> таг. Предимството е че след като добавиш него много по-бързо и удобно могат да се управляват всички тагове за сайта само през таг мениджъра.
Поздрави!