Loading...
mishoka303+deleted! avatar mishoka303+deleted! 19 Точки

[Отговори] First Steps in Coding

Здравейте!

Реших да публикувам отговорите на домашното First Steps in Coding за тези, които се затрудняват с домашното

01.  Hello C#

using System;

namespace notes
{
    class Program
    {
        static void Main(string[] args)
        {
            Console.WriteLine("Hello C#");
            Console.ReadLine();

        }
    }
}

Обяснение: 

Пишем на нов конзолен ред следното - "Hello C#". " " или т.н. двойни кавички се използват при писането на множество от символи. ' ' се използват при писането на САМО 1 символ. Ако не пускате програмата си с Ctrl+F5 ще трябва да добавяте Console.ReadLine(); всеки път в края на програмата си, за да не ви я затваря.

 

02. Expression

using System;

namespace _02expression
{
    class Program
    {
        static void Main(string[] args)
        {
            Console.WriteLine((3522 + 52353) * 23 - (2336 * 501 + 23432 - 6743) * 3);
        }
    }
}

Обяснение: 

Пак пишем на нов ред следното - (3522 + 52353) * 23 - (2336 * 501 + 23432 - 6743) * 3 . Това се възприема като математическа операция и автоматично се изпълнява като такава. Просто трябва да я поставим в WriteLine(<ето тук>).

 

05. Nums 1...20

using System;

namespace _05ot1do20
{
    class Program
    {
        static void Main(string[] args)
        {
            for (int i = 0; i < 20; i++) Console.WriteLine(i + 1);
        }
    }
}

Обяснение:

С цикъл for ще си създадем променлива i и ще я увеличаваме всеки път докато не стане 20. Операторът който ще използваме ще изведе стойността на i на нов ред всеки път щом си увеличи стойността.

Отметка: Тъй като ще изпълним само един оператор в цикъла for няма нужда да го заградим със къдрави скоби { }

 

06. Triangle of 55 stars

using System;

namespace TriangleOf55Stars
{
    class Program
    {
        static void Main(string[] args)
        {
            for (int i = 1; i <= 10; i++)
            {
                string zvezdi = new string('*', i);
                Console.WriteLine(zvezdi);
            }

        }
    }
}

Обяснение:

Пак с цикъл for ще декларираме променлива i. Тъй като имаме 3 условия - Триъгълник, 10 реда и запълващ символ * ще използваме пак както в задача 05 да изпише i, само че колкото пъти е стойността му със символи. Методът, който съм използвал е по-сложен, но ще ви трябва за в бъдеще при други програми. Накратко, декларирам низ като нов низ със символ * и да се повтаря i пъти. После използвам WriteLine и въвеждам името на низа за да ми го изведе на екрана.

 

07. Rectangle Area

using System;

namespace _07rectanglearea
{
    class Program
    {
        static void Main(string[] args)
        {
            try
            {
                var a = decimal.Parse(Console.ReadLine());
                var b = decimal.Parse(Console.ReadLine());
                Console.WriteLine(a * b);
            }
            catch (Exception)
            {
                Console.WriteLine("Error!");
            }
        }
    }
}

Обяснение:

Трябва да намерим лицето на правоъгълник. По математика знаем, че формулата е S = a*b. В случая S няма да ни е нужен, освен ако не е изискано от условието да представим резултата като число от променлива. Декларираме a и b и след това пишем на нов ред резултата от a*b(по-нагоре споменах, че като го напишем така в скобите на екрана ще ви изведе математическия резултат).

 

08. Square of Stars

<променлива за следене m>

            var n = int.Parse(Console.ReadLine());  //въвеждаме n
            if (<проверка дали n < 2 или >100>) Environment.Exit(0);  //това е да прекрати програмата(код подсказка)
            else
            {
                do
                {
                    if (<е първия ред или последния>) Console.WriteLine(new string('*', n)); //това е код подсказка
                    else for (int i = 1; i <= n; i++)
                    {
                        if (<края на низа настъпи>) Console.WriteLine("*"); //подсказка - това е за последния символ, така го изписва и също така отива на нов ред за следващото изписване
                        else if (<начало на низ>) Console.Write("*"); //въвежда звездичка
                        else Console.Write(" "); // пише Space за да е кухо(като дърво? :D)
                    }
                    <променлива за следене>++;
                } while (<променливата за следене е по-малка или равна на n>);

Обяснение на моя код:

Декларирам си втора променлива за да мога да направя колкото реда има n(ако n = 5 ще има 5 хоризонтални, лесно, но ми трябва нещо да се увеличава и за вертикала), след това правим проверка дали n е по-малко от 2 или по-голямо от 100. Ако не изпълнява условието, излизам от програмата(а пък можете вие нещо друго да направите). Иначе, правя следното:

ЦИКЪЛ 1

{

ЦИКЪЛ 2 (Условие)

{

 Проверка ако това е последния символ за реда да сложи символа звезда и да отиди на нов ред

иначе, ако не е изпълнено горното условие - Проверка ако съм на първия символ на новия ред, ще се сложи звезда

иначе, ако нищо не е изпълнено - пиша Space символ

//един вид ако ми е първия символ на реда, пише *, ако не е - (Space), а ако е последния - * и нов ред

} КРАЙ ЦИКЪЛ 2

променливата за следене на ред я повишавам с 1(така евентуално ще стане със същата стойност като n)

} (да се изпълнява ЦИКЪЛ 1, докато променливата за ред не стане равна с n) КРАЙ ЦИКЪЛ 1

 

Легенда:

{ } - Всичко в нея приспада към оператора

( ) - Условие

// - Коментар(не играе никакво роля в програмата)

 

Благодаря ви, че отделихте от вашето време за да прочетете всичко това. Отне ми няколко часа да напиша всичко това тук, затова моля уважете труда ми и времето прекарано за да се състави този гайд. Ако имате въпроси, ако мога да помогна ще ви отговоря :)

12
Programming Basics
mishoka303+deleted!:
Свърши си работата този пост.
mishoka303+deleted! avatar mishoka303+deleted! 19 Точки

Надявам се, че съм помогнал на тези, които са имали затруднения със задачите. Затварям този thread. Лек и приятен ден, колеги!

1
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.