Paint Weights Tool
Спешно! Paint Weight Tool за Maya 2016 не работи. Не се показва влиянието на костите върху полигоните. Пробвах всичко ,но пак немога да активирам инструмента.
Спешно! Paint Weight Tool за Maya 2016 не работи. Не се показва влиянието на костите върху полигоните. Пробвах всичко ,но пак немога да активирам инструмента.
Какво по-точно имаш предвид, не показва цветовете на влияние или не оказва влияние на избраните форми? Ако е второто, опиши последователността, която прилагаш при използването на този инструмент.
1. Закачам скелета за геометрията (bind skin).
2. След това използвам Smooth Skin Weights инструмента.
3. След това избирам геометрията за вече закачения скелет и натискам инструмента Paint Skin Weights.
4. Избирам дадена кост от дадената от Paint Skin Weights Tool.
И би трябвало да се покаже тежестта ,която дадената кост упражнява върху дадените полигони ,но не се получава. Също така доста от нужните команди са заключени, което прави използването на този инструмент практически невъзможно. Незнам дали е бъг или аз не правя нещо както трябва. Изгледах доста видеа относно този проблем ,но все пак не успях да намеря отговор.
Става дума за клоуна ,който имаме за домашно. Порбвах да използвам инструмента и на други мои хуманоидни модели. Направих проста скелетна система ,но пак не успях да активирам Paint Skin Weights. (Геометрията е едно цяло за всички модели).
Благодаря предварително за отговора.
Май бъркаш последователността. Пробвай така:
1. Хващаш геометрията, триеш историята ѝ, добавяш скелета и с опция Joint hierarchy, Max Influence и Dropoff rate да не са много големи, ако частите на модела са близо една до друга.
2. Избираш частта, която ще оправяш, добавяш най-близкия джойнт
3. Rigging --->Skin ---> Paint Skin Weights да се покаже прозореца с опциите
4. От опциите избираш Add (Paint operation), и от листа с джойнтове (Influences) избираш точно най-близкия
5. Мацаш с четката върху деформирания обект докато се оправи :)
При мен не работеше, защото геометрията ми беше на R=reference в layers,което означава, че не можеш да я избираш, a трябва да не е R или T,за да можеш да използваш Paint Weight Tool :)
Flareset пробвах ,но не става. И с двете последователности би трябвало да стане.
Blaze88 благодаря за отговора, но не използвам layers.
Не ми стана ясно, само степента на влиянието ли не ти покзазва, а коригира ли формите? Снимай модела при включен тоя инструмент с избран геометрия и джоинт, а отделно снимай настройките на Paint Skin Weight Tool прозореца.
Интересно ,интересно :Д. Който иска да ми вярва ,обаче точно в момента в който питах Дечев (лектора на курса за Мая) изведнъж всичко се оправи..... Незнам как и защо ,но се оправи. Обаче създаде нов проблем. Когато правя или използвам готов скелет независимо дали е закачен за обект в Мая, не се показват връзките между костите ,тоест - само кръглата част. В outliner прозорца обаче йерархията е закачена и работи нормално.