Проблем с екшън
Направих целия екшън за ретуш и всичко работи освен едно.В началото нали се създава създава слой за корекция на пъпки и дефекти по кожата,които се премахват да речем с spot healing BT .Като се работи с тоя тул,след това когато се работи върху черната маска с бяла четка са самият ретуш и "заглаждането" на кожата ,проблема е ,че избива(личи) там където е работено с spot healin...Пробвах различни неща,слоя да е смарт обджект,обиккновен слой,отделен слой само за корекциите с включен sample all layers,после копиран наново,мърджнати слоеве,линкнати,нищо не помага.Къде бъркам?
Ако направя Liquify and geometry или горния празен слой с включен " sample all layers "в с.обджект ,тогава не ми дава да ползвам spot healinng... иска растеризиране.Нещо ми убягва май.Как реално ще се работи с такъв екшън? Пуска се и минава целият ,а после се влиза там където трябва намеса и се работи ли? ИЛи трябва да спре в началото за да се оправят пъпките да речем,да се прави смарт обджекта ,да се копира и после да продължи екшъна?
1. "Ако направя Liquify and geometry или горния празен слой..." - не или, а и. И двата трябва да са във смарт обджекта, където са си растеризирани и можеш да оправяш пъпки.
2. Да, виж в условието: "Запишете последователност от действия, която да създава структурата на необходимите слоеве и папки за ретуш на лице". След действието на екшъна влизаш в смарта да оправиш пъпките, това директно се отразява на слоя Skin Retouch. След това минаваш по маските и показваш очите, зъбите и т.н. и правиш съответните цветови корекции в adjustment слоевете, които екшъна ти е подготвил.
Аз имах подобен проблем "не ми дава да ползвам spot healinng... иска растеризиране" . След няколко неуспешни опита, реших, че така или иначе корекциите по всяко лице са индивидуални и ще се налагат промени в този слой неизбежно.
Затова моето решение за екшъна за ретуш е:
Действията започват след направата на този първи слой в който са извършени геометрични корекции и заличаване на съществени недостатъци (петна, бръчки и др.). Като недостатък отчитам, че въпросният слой винаги трябва да се именува по един и същи начин, в моя случай "Wrinkle", за да може екшъна ра си го разпознава и да работи по - нататък с него. Предполагам, за да може да се използва от друг човек , трябва да се предвидят указания иначе ще дава грешки.