Loading...
DesislavaSheinova avatar DesislavaSheinova 6 Точки

[Team Building<Дискусия] The Best & Worst of Graphic Design in Games

Мили колеги, много бих се радвала да дискутираме заедно графичния дизайн във видео игрите! Всеки дизайнер, играч или любител е добре дошъл. Имам за вас два анализа от Design Doc, който анализира видео игри според техния добър или съответно лош графичен дизайн.

https://www.youtube.com/watch?v=bE_ZuNp1CTI

https://www.youtube.com/watch?v=-_Tx5vbnH0M

 

Какво е личното ви мнение по въпроса? С какво сте или не сте съгласни с тези анализи?

Кои игри вие бихте включили като пример за добър/лош графичен дизайн?

Наистина се надявам се заформи дискусия! ^_^

Предварително се извинявам, ако не е това мястото да отворя такава тема.  

 

Поздрави! 
Десислава Шейнова

Резултат с изображение за gaming cat

Тагове:
1
SoftUni Creative
venetahi avatar venetahi 2 Точки

Здравейте, аз мога да дам мнението си само като играч за сега, така че се чувствайте свободни да ме поправите ако не съм права.

Що се отнася до клипчетата, смятам, че в днешно време много игри правят подобни грешки (шрифт, лейаут и т.н.), защото много повече хора имат възможност да правят игри, тоест разполагат с инструментите, но не и екип от професионалисти, които да боравят с тях. Успеваемостта често страшно много зависи от детайлите и това убягва на много създатели.

Първият пример, който ми изскочи в главата за добър гейм дизайн беше WoW. Да, точно онзи WoW, който излезе през 2001 и който продължава да се играе от милиони хора до ден днешен. Геймплей настрана, играта е остаряла изключително добре. Ако човек се загледа в текстурите на пътищата, броните, табелите, каквото се сетите, ще забележите, че много често липсва триизмерност, но мисля че именно това е нещото, което е позволило на играта все още да изглежда добре и съвременна. Качеството на самата текстура се подобрява с всеки експанжън, без да се налага играта да бъде товарена допълнително. Много модели на NPC-та и герои са подобрявани, разбира се, но ако вземем за пример игри като The Elder Scrolls серията, много от тях не изглеждат добре в момента (колкото и да ги обожавам) дори и след десетки приложени модове.

Но пак в същата игра (WoW) винаги съм го намирала за страшен минус, че иконите на магиите и уменията много често нямам ниииищо общо с тяхната функция, а дори и да има, средностатистическият играч няма да го навърже. Тоест, за да свикнеш да играеш, механично трябва да запомняш картинки.

Друг добър пример е Dishonored. Бях абсолютно запленена от визията на играта, когато излезе. Няма да коментирам над новите, те малко или много следват модела на първата. Но менютата, всяка една отделно иконка за магия, която предава ясно и просто функцията (тоест няма кой знае колко дълъг процес на ориентиране), вида на града, мрачността, символите на света, които толкова лесно се запомнят, всичко това ми остана в главата.

Сещам се за още много, но за сега стига толкова. Да видим дали темата ще се раздвижи все пак. ^^

 

 

 

0
12/09/2018 14:53:55
ValenNEW avatar ValenNEW 51 Точки

Здравейте! Като любител на добри игри и добър дизайн. Бих посочил Assassin's Creed III. Както и Silent hill - the room (silent hill 4), silent hill 2. Също така от малко по-старите (Star Craft (1), Alien vs Predator(Sega), The evil within и Alien isolation също са добри кандидати.)

А имаше и доста по-стари игри като "Alone in the dark" и "Soul Reaver" за Playtstation 1 и 2 (O.M.G.)!

Бих искал да споделя, че анимацията на една игра, заедно с музиката и звуковите ефекти в нея. Както и вградената логика на изпълнение правят хитови заглавия!

За жалост лиспсват нови култови заглавия, отличаващи се с автентичност! Грабваща играчът още от самото начало!

Доброто начало е половин постигнат упсех!

Иначе вярвам, че анимацията трябва да е в синхрон със сценарият на играта! Но това си го усеща аниматора!

https://www.youtube.com/watch?v=hDtaLk8JMo8

Моя грешка! Assassin's Creed II имах предвид.

https://www.youtube.com/watch?v=W8Qz9ah8cKQ

Между другото Tekken III е била игра, която дълго време е била оплювана поради дизайнът си! Но мен тази игра си ме кефи и до ден днешен, всичко е субективно просто! (Tekken III е много стара игра между другото)!

https://www.youtube.com/watch?v=pmlQQRM_IJU

Според мен добрата анимация идва от даровити хора и това е предостатъчно за добра графика!

Моето мнение е че посредствените игри съсипаха тази индустрия ... липсват оригинални заглавия и това се усеща от всеки. Ако някой ден се направи сравнение между старите и новите игри, Ще видите, че старите са с много по-добър сценарии от новите! Независимо от графиката. Въпреки всичко! Аниматорът и музикантът са двигателя на една игра! Просто няма спор.

Има една много интересна игра нарича се Heavy Rain! Там графиката е на много високо ниво. Правена е от французи, но това няма значение!

Интересно е какво показва. Колко са се развили тези неща :) - https://www.youtube.com/watch?v=Y8J-GLj52CQ - https://www.youtube.com/watch?v=bLm3Anoz3R4

Всичко друго зависи от режисьорът на играта.

Дано да съм бил полезен!

Поздрави!

0
12/09/2018 22:07:10
apslavov avatar apslavov 1 Точки

Здравейте, 

при видео игрите има три типа хора... Едните са геймъри, другите играчи, а третите хибриди. Тук отварям една скоба, за да обясня какво имам предвид. Геймър е човек, който търси сторилайн, развитие, смисъл (lore in general), обръща внимание на детайлите, дизайна, естетиката и прочие , Играч е човек, който се фокусира върху "the competative nature of a video game", тоест за него дадени "грешки" в самия UI design на играта не биха били пречка тя да е успешна и да му носи онази жажда за победа, която поначало го е тласнала към нея. Все пак... Всяка игра си има аудитория (Paraphrase. За всеки влак си има пътници). И третия тип хора - хибриди /Both my most and least favorite people/. Това са хора, които имат усет и оценяват всичкия труд, на който се наслаждават и в същото време участват активно в competative сцената. 

Причината да започна именно с това пояснение е, че не всички хора търсят нещо тотално различно и иновативно. Някои просто предпочитат старите работещи формули за създаване на успешна игра. Типичен пример за това са дългите поредици на Battlefield и Call Of Duty. Storyline ✓ Multiplayer ✓ Good graphics ✓​​​​​​​ <-- Формулата, която угажда на всички /на пръв поглед/.

BF1 & COD

https://i.pinimg.com/originals/2c/bf/60/2cbf6091d9e9c553284c8242af7ed586.jpg /sort of подредено/

https://i.ytimg.com/vi/1dI3J22Iab0/maxresdefault.jpg /изчистено/ 

https://i.pinimg.com/originals/15/e7/6f/15e76f5870a8980c2dce5129290cb503.jpg

Това, което ми харесва при тези две игри е това колко простичко се ориентираш в що-годе изчистеното меню, което още от самото начало вече те е пренесло в духа на войната /a.k.a историята на играта/. Графиките са динамични, ключовите елементи като mimi map/radar, kill feed, inventory n' so on не са натрапчиви и се виждат лесно, позволяват на човекът зад монитора да се наслади на уникалните графики и ефектиа, а в същото време поне COD отваря една доста богата среда за competative gameplay. 

Тук разбира се няма как да не споменем Blizzard Entertainment- според мен "Съвършенството". Защо съвършенството? За мен лично е простичко. Никога не съм се задълбочавал прекалено много в историята и цялостната идея на която и да е игра, която съм играл mainly online, но Blizzard определено промениха това още със StarCraft /Shoutout to @ValenNEW/, след това WoW и Overwatch /С изключение на Heroes Of The Storm, delete it. Браво, опитаха се да вкарат нещо иноваторско и не се получи. Типичен пример за работещия шаблон на мобите.... ПС: Не съм забравил за Лийг ъф Леджендс..../. Оувъруач... Competative ✓​​​​​​​ Rich Lore ✓​​​​​​​ Graphics  ✓​​​​​​​ Main flow UI  ✓​​​​​​​. А комиксът... Невероятен

https://playoverwatch.com/en-us/media/ /препоръчвам/

GOD OF WAR (2018) & WITCHER 3 (2015). Е, дойдохме си на думата. Иновативни, разчупени и достатъчно дръзки и интригуващи, за да накарат даже и някой, предпочиташ компетатив сцената да прекара часове в exploring the vast ingame open world. Това, което харесвам в тях освен графиката, историята, предисторията, механиките и прочие е това, че именно липсата на costomization те кара да изпитваш толкова повече сантименталност към героя. Основния flow на двете игри предпоставя UI design-ът им, графиките са красиви, рендърингът уникален, цветовете се придържат главно към едни и същи гами, интерфенса (поне на GOD of WAR) не те държи постоянно за ръката и не прави преживяването прекалено леко, а в същото време не те затормозява толкова много, че да те отегчи и откаже. Overall10/10 games.

Middle Earth: Shadow of Mordor = Assassin's Creed  /отново shoutout to @ValenNEW/. Да си кажем нещата такива каквито са... Игрите са еднакви, дизайнерите са различни /дали?/... Прилича на remap, но.... Работи. /Още един пример за работещ шаблон/. Добър UI, immersive graphics, добър сторилайн и мултиплейър? - Добър опит Monolith Productions. 

League of Legends & CS. С няколко думички, тъй като това стана прекалено дълго за четене.... Те просто го направиха по-добре от всички останали, които се опитаха да го направят.... Вероятно повечето от нас си спомнят зората на mobа-та и това, че fps-ът винаги е бил на мода... Ами.... League of Legends & CS просто осъзнаха какво би привлякло играта и вместо да се концентрират върху бляскави интерфейси, невероятни графики с изпипани ефекти, те са придържаха към основната формула за създаване на компетатив видео игра. Опростен интерфейс, стръмна скала на научаване (Тоест всеки може да играе на няк'ви неадекватно ниво и пак да се забавлява, но за да си добър трябва да вложиш труд) и не толкова наситени графики, които да карат ИГРАЧА да губи концентрация.

 

Disclaimer: 

Съжалявам, ако на места не съм се изразил правилно, също така е възможно тук-там да съм обягнал от основната идея на поста. Мнението ми подлежи на промяна при налична нова информация, затова призовавам всеки to change my mind. 

 

ПС: Надявам се темата да се раздвижи...

ПС 2: Препоръчвам https://www.youtube.com/channel/UCCOD-tcFzMSiaNkSUB_KVjQ/featured <--- Downlard Thrust. Един невероятен youtube-er, който много интересно анализира игрите и обяснява интересно + some video game industry drama. 

0
13/09/2018 13:37:37
ValenNEW avatar ValenNEW 51 Точки

Благодаря за експозето приятелю! Виждам, че знаеш за какво говоря (пиша) - :) ! Бъдещето не е в мене! Бедещето е в хора като теб! И всички като теб. Дано да стане един ден.

Все пак! Това не е проста задача. Човек трябва да учи много. Ако един (бъдещ) програмист се справи с това. Той може да гарантира някакво разумно и адекватно ниво на играта! Но това не означава, че е успял. Все пак, тези игри са плод на талантливи и доста адекватно реагиращи хора! Но как това ще се приеме .... ?!

Примерче за (рециклирани) игри :) - https://www.youtube.com/watch?v=7yyTQHdECQY

Идеята ми беше, че трябва да има оригинални и автентични игри. Това е най-доброто начало!

Ако трябва да съм напълно честен добрата игра е тясно свързана с добър сценарии!

PS: Игрите са еднакви! А това дали дизайнера иска да вложи най-доброто от себе си е нещо много различно! (Никой не може да го / я  задължи). Това е все едно да доиш крава по 10 пъти на ден, а тя да дава мляко 1 път!

Въпреки всичко! Напълно съм съгласен с теб (apslavov) за едно нещо, Наистина трябва да се вложи труд! И то много труд! 

0
13/09/2018 22:57:18
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.