Loading...
mark79 avatar mark79 639 Точки

Здравей,

пращам ти решение на Java, дано ти върши работа.

Поздрави :)

0
RTech avatar RTech 20 Точки

Здравей,

Можеш да видиш подробно обяснена задачата в самия код (C#) по-долу:

{
            //Input - четем два входа:
            int budget = int.Parse(Console.ReadLine()); //бюджета на семейство Иванови
            string command = Console.ReadLine(); // първият предмет от украсата

            //Logic:
            int currentItemASCISum = 0; // създаваме променлива, която ще пази АСКИ стойността на предметите от украсата, която първоначално е = 0

            while (command != "Stop") // създаваме цикъл, при който докато получим команда стоп четем нови предмети за украса
            {
                for (int i = 0; i < command.Length; i++) // създаваме втори цикъл  в който четем дължината на предмета, или колко на брой символи/букви има в думата, този цикъл минава през всички символи, букви за да можем да сумираме стойноста или цената която ще струва
                {
                    int currentItemASCI = command[i]; // тук преобразуваме съответната буква в аски стойността й, т.е. от 'а' става 97
                    currentItemASCISum += currentItemASCI; // тук натрупваме стойността от всички символи/букви
                }
                if (currentItemASCISum <= budget) // тук проверяваме дали имаме достатъчно бюдбет да купим този предмет
                {
                    Console.WriteLine("Item successfully purchased!"); // щом имаме, отпечатваме покупката на всеки предмет
                    budget -= currentItemASCISum; // и след това вадим сумата на този предмет от целия бюджет, и така при всяко завъртане за всеки нов предмет докато не свърши бюджетът
                }
                else if (currentItemASCISum > budget) // тук казваме че ако бюджетът не ни стига, вече е свършил или е не достига
                {
                    Console.WriteLine("Not enough money!"); // отпечатваме че няма пари
                    return; // и приключваме с програмата
                }
                currentItemASCISum = 0; // тук нулираме аски стойността от всеки предмет, за да може отново да започне от 0 за всеки следващ.
                command = Console.ReadLine(); // тук четем следващия предмет от украсата и така докато не свърши бюджетът
            }
            Console.WriteLine($"Money left: {budget}"); // ако сме подали команда "Stop" преди да свърши бюджетът, сме излезнали от цикъла и отпечатваме колко пари остават.

0
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.