Нужно ли е да плашим курсистите с Cyclomatic complexity на първата лекция?
Здравейте,
Като един успешен курсист на SoftUni и java developer вече 3 и косур години опит мога да твърдя, че имам поглед върху преподаването и за пореден път се убеждавам, че добър специалист не означава непременно добър преподавател. Ще дам и конкретни примери ако трябва.
Препоръчах на жена ми да се запише за този курс https://softuni.bg/trainings/3270/qa-fundamentals-january-2021/internal
като сметнах, че ще и бъде полезен в опита и да се преквалифицира и да подобри познанията си в сферата на софтуерното тестване.
Проблема е, че нямах представа за колко ниско ниво на преподаване говорим вече.
Г-н лектора Димо Митев освен, че чете дума по дума от слайда без дори да се пъне да превежда терминологията на човешки език говори за Cyclomatic complexity на първата лекция.
Да си призная до миналата седмица и аз не знаех какво е Cyclomatic complexity докато сонар кюба не изрева щот си имало вече if с 10 returna пък аз съм му сложил 11-ти. Е 5 минути по-късно бях просветен за въпросния термин, но още не разбирам какво има да му се притесняват QA-ите като не им е работа да пипат там и няма да рефакторират кода?
Обръщам внимание, че сложната терминология не помага с нищо. Не помага даже и за интервюто, защото могат да ти простят ако не знаеш глупавите термини, О боже примера с "превантивното тестване" едва не ме накрара да си скинем сички сертификати.
Та няма да е лошо лекторите да изходжат във всеки един момент от презумцията, че това което обясняват трябва да може да го разбере и баба им.