Loading...
mitko.z avatar mitko.z 5 Точки

Няколко въпроса относно лаба от лекцията за колизии и физика

 

 

 

Здравейте всички! Опитвам се от вкъщи да си направя лаба и стигам до следните трудности:

1. Как да взема Main Camera, която е закачена като дете на основния герой, за да направя raycast през нея? Използвания пример в лекцията е raycast на камера, която е прикрепена към самия game object, но няма инструкции за този сценарий. Пробвах чрез добавяне на камера към основния герой, но се променя гледката като цяло. Единствения вариант, който се сетих е да прикача скрипт към Main Camera и от там да направя raycast, както е описан в лекцията. Така нещата стават.

2. Как да завъртя дупката, така че да се завърти към стената? Пробвах с translate.Rotate(hit.normal), но въобще не я завърта.

3. Към следващия режим на стреляне - как да завъртя куршума да се изтрелва в посоката, в която гледа играча. За сега съм го задал като

bullet.transform.rotation = newBulletPosition.transform.rotation

също как да задам и силата да е в същата посока?

Мерси предварително! :)
 

1
Unity 3D
IvayloSlavov avatar IvayloSlavov 5 Точки

В кода от Lab-а се ползва `GetComponent<Camera>()`. Това търси в компонентите на самия game object към който е атачнат скрипта. Ако скрипта е добавен към Character, тогава ще търси компонент Camera в самия Character. В случая камерата се намира в "пушката" т.е. в първия child на Character, т.е. не директно в самия него. В такива случай използвай `GetComponentInChildren<Camera>()`

 

Относно другите въпроси, не беше заредила добре страницата и не ги бях видял. Та:

> 2. Как да завъртя дупката, така че да се завърти към стената? Пробвах с translate.Rotate(hit.normal), но въобще не я завърта.

Използвай trasform.Rotate(hit.transform.rotation).

> 3. Към следващия режим на стреляне - как да завъртя куршума да се изтрелва в посоката, в която гледа играча.

Поставяш empty game object на върха на оръжието. Неговата Z координата трябва да е успоредна на оръжието и да сочи напред. Най-лесно става- като сложиш empty game object като child на оръжието, насочваш го с rotation (0, 0, 0) - така ще приеме ротацията на parent object-а в йерархията. Като стреляш, инстанцираш куршума на позицията на empty game object-а и задаваш сила само по Z.

 

2
06/03/2016 00:26:37
mitko.z avatar mitko.z 5 Точки

ОК, мерси за инфото!

А относо другите ми два въпроса? Щото относно първия го реших някак си, както написах по-горе, като си закачих скрипт към Main Camera и от там "стрелям". Но се запънах на пустите ротации - как да завъртя дупката да се залепи на стената и след това как във втория режим на стрелба да взема на къде се е завъртял Character и да задам такава ротация на куршума, а така също в тази посока да приложа и силата, която придавам на куршума?
 

0
IvayloSlavov avatar IvayloSlavov 5 Точки

Update-нах си post-а с отговорите на другите 2 въпроса

1
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.