Само аз ли си мисля, че изпита по java става все по-труден? :)
Гледам стари изпити по java и последният изпит и май става все по-труден и по-труден изпита или аз се бъркам нещо? :)
Гледам стари изпити по java и последният изпит и май става все по-труден и по-труден изпита или аз се бъркам нещо? :)
Според мен е добре това, че изпитите стават по-трудни, защото със задачи, на които не можем да хванем повече от 300/ 350 точки съм абсолютно сигурен, че ще завършим с 3 пъти повече знания отколкото, ако трудността на задачите е такава, че има над 40-50 човека с 400 точки.
Разбира се говоря за едно постоянно ниво, в което хората знаят, че ги очакват трудни задачи и хвърлят много повече усилия за самоподготовка, както е при нас сега, а не някаква изненада каквата се получила на 4-ти. Според мен е похвално, че екипа на софтУни затягат повече нещата, защото така може и да изгубят някои друг студент, на който не може да му понесе трудността, но показват, че държат на имиджа на курса, както и дръжат на добрата подготовка.
Разбира се на самите лекции няма как да се покажат супер трудните задачи, защото една такава задача се решава за час-два, а общо лекцията е 2 часа, но си зависи от човека дали е решил да се упражнява или не. Аз това, което осъзнах за себе си е, че нещата се учат много по-добре и бързо с писане отколкото с гледане на лекции затова бих предпочел те да си останат такива каквито са - по-кратки, но със специфики на езика така, че да знаем как да тръгнем, а вече останалото ще го надградим сами.
Единственото, за което бих помолил е повече задачи с 2 и 3 звездички, на които да се упражняваме в домашните и може би по още 1-2 работилници.
Моето мнение е,че тези задачи с по 2-3 звездички е по-добре да се дават на упражненията в клас.И ще се обоснова.Аз осъзнах,че най-добрия начин да запомня нещата е,като се хвана да си ги решавам сам.Обаче,ми направи впечатление,упражненията в час на лектора Филип Колев.Там задачата не беше решена,а със скрийн шот,беше показана методиката за решаването й.Тоест,не е смялно и хвърлено на готово,та да кажем,че няма да се научи.А е показано,методиката за решаване на новия тип задачи.Ако трябваше да стигна до извода,като решавам задачата сам,щеше да ми отнеме в пъти повече време,вместо то да е оползотворено в решаването на още и още такива задачи.И смея да твърдя,че отново съм го запомнил,точно както,когато си пиша домашните със звездички,но в пъти по-кратък срок.
Абсолютно съм съгласен, че трябва да има и някъде, където да видим методиката на решаване на задача, а също и след като я напишем да видим дали нашата задача е достатъчно добре написана или има много по-добър вариант за решването й. Например 8-ма задача в FilesAndStreams хвърлих доста усилия да я реша и ме научи на много неща, но така и нямаше как да разбера дали това решение е най-доброто, дали няма вариант, в който ще си спестя доста писане, а и оптимизация на кода.
Така, че съм съгласен с теб, но това горе долу се покрива с това, което и аз исках да кажа да има повече работилници и повече показвания на по-трудните задачи, но това да става в някакви упражнения, а не в самата лекция.
Абсолютно съм съгласен, че трябва да има и някъде, където да видим методиката на решаване на задача, а също и след като я напишем да видим дали нашата задача е достатъчно добре написана или има много по-добър вариант за решването й. Например 8-ма задача в FilesAndStreams хвърлих доста усилия да я реша и ме научи на много неща, но така и нямаше как да разбера дали това решение е най-доброто, дали няма вариант, в който ще си спестя доста писане, а и оптимизация на кода.
Така, че съм съгласен с теб, но това горе долу се покрива с това, което и аз исках да кажа да има повече работилници и повече показвания на по-трудните задачи, но това да става в някакви упражнения, а не в самата лекция.